Paintball szabályok

Első szabály: SOHA, de SOHA ne vedd le a játéktéren a maszkodat! Egy lövés, ami a szemedet éri, a látásod elvesztését okozhatja. Ne vedd le a maszkod, még ha bepárásodik, akkor sem.
Jobb pár percig nem látni, mint egy egész életen keresztül. Aki játék közben leveszi a maszkját, azonnal kizáratik a játékból!
Második szabály: Viselkedj fegyelmezetten. Ne mássz fel a fákra! Ne ugorj le tárgyakról, mert a végén kemény dolgokra fogsz érkezni.
Harmadik szabály: Igazi fegyverek használata tilos! Ez magában foglalja a késeket, éles fegyvereket, stb. Nem játszhat nálunk SOHA aki ez ellen vét!
Negyedik szabály: A fizikai erőszak és az alkohol fogyasztása tilos! A játékosok azonnali kizárásához vezet.

A további szabályokat is olvasd el figyelmesen:
Ha játék közben dudaszót hallasz, hagyd abba a lövöldözést, de a maszkot a pálya területén még ekkor se vedd le!
A dudaszó fogja a játék végét és elejét jelenteni.
Legyél fair játékos! Ne lőj többet valakire, csak amennyit muszáj, ha tudod, hogy eltaláltad, ne sorozd tovább. Te is kerülhetsz hasonló helyzetbe.
A versenyszabályzat szerint:

Ha egy labda eltalál és szétfröccsen rajtad, akkor jelezd, hogy eltalált. Mond többször is hogy: “TALÁLT. KIESTEM.” Emeld fel a fegyveredet a magasba és menj a kiindulópontra. Ha találat ért, nem szabad a még játékban maradt játékosokkal beszélni. Ha egyszer lelőttek, halott vagy, nem gondolhatod meg magad. Találatnak számít, ha bármilyen testrészedet megüti a labda és szétfröccsen. Nem számít találatnak, ha csak rád fröccsen a festék pl: a fedezékedről. Fegyvert, fejet, maszkot, ujjakat ért lövés illetve minden magadon hordott tárgyon ért lövés találatot jelent, ezért ne vidd vagy mozdítsd el a fedezékeket. Mi úgy szeretjük őket, ahogy ott vannak.

Ha nem vagy biztos benne, hogy tényleg találat ért, szólj a bírónak, hogy “ELLENŐRZÉS!” és majd ő eldönti, hogy mi a helyzet. Ha Te hallottad, még nem biztos, hogy mások is hallották, ezért mondd többször. Ilyenkor a többi játékosnak nem szabad lőni az ellenőrzés alatt lévő játékosra. Ha kész van és nincs találat, akkor hangos “TISZTA!” felkiáltás után újra a játékba léphetsz.

A játék elején mindig eldöntjük, hogy milyen találati pontosság mellett akarunk játszani.

Az utolsó: biztonsági és udvariassági szabály is.

Lehetőleg ne lőj emberre 5 méternél közelebbről. Fájdalmat okozhat! Ezt persze nem lehet megtiltani. Először is vannak speciális hát illetve mellvédőink, amit igény szerint használhattok. Másodszor, ha valaki háta mögé osonsz, akkor mond neki, hogy adja meg maját. Ha valaki azt mondja Neked, hogy: “ADD MEG MAGAD!” akkor nézz körül, hogy lásd neked szólnak-e és utána dönts: megadod-e magad vagy nem. Ha Te felszólítottál valakit, hogy adja meg magát és ő elkezd a fegyverével feléd fordulni, elkezd szaladni, vagy elkezd táncolni, akkor lőj. Legközelebb meg fogja adni magát.

Hogy is játsszuk?

A játék célja általában az, hogy elraboljuk az ellenfél zászlóját, és közben megvédjük a magunkét. A játékosok légfegyverből kilőtt festékgolyókkal jelölhetik meg az ellenséges csapat tagjait. Akit eltalált egy festékgolyó – mely jól látható nyomot hagy a ruhán – az kiesett a játékból. Egy forduló általában 20-45 percig tart, és egy nap 10-15 játékra kerül sor. A fordulók közt a játékosok ellenőrizhetik a felszerelésüket, feltölthetik muníciójukat, uzsonnázhatnak, és persze hősi győzelmeikről és még hősiesebb kudarcaikról regélhetnek. Győztesként vagy vesztesként, de jól érzik magukat!

Milyen is az a festékgolyó?

A festékgolyók gömb alakú, kétforintos nagyságú zselatinkapszulák, melyek ételfestéket tartalmaznak. Amikor a golyó eltalál egy játékost, a zselatinburok megreped és a festék szétfolyik a ruháján. Ez a festék nem tartalmaz mérgező anyagokat, vízzel oldható és a környezetet nem károsítja. Szappanos vízzel könnyedén eltávolíthatjuk akár bőrünkről, akár a ruházatunkból.

Milyen puskával játsszák?

Számos paintball fegyver létezik a marokfegyvertől az egyedi építésű többcsövű, teljesen automata fegyverrel felszerelt “tank”-ig. A két leggyakoribb fegyvertípus azonban nagyon hasonlít a puskára. Az egyiknél a fegyvert minden lövés után újra fel kell húzni. A másik fajta – félautomata – puska minden lövés után felhúzza saját magát. Itt igazán nincs más dolga a játékosnak, mint a ravaszra tapadni!

Fáj, ha eltalál?

A festékgolyók nem ütnek olyan nagyot, hogy sérülést okozzanak, feltéve ha betartják a biztonsági előírásokat. Rendkívül fontos, hogy a játékosok a paintball játék céljára tervezett védőmaszkot viseljék a játék egész ideje alatt, ugyanis egyedül a szem és a fül számára jelentenek veszélyt a festékgolyók. A játék során javasolt többrétegű laza ruházatot viselni. A biztosítótársaságok felmérései szerint a paintball biztonságosabb sport mint a golf, a kocogás, a síelés, a tenisz, vagy akár az úszás. A golyó becsapódása mérsékelt fájdalmat, a fedetlen testrészeken felszíni sérüléseket okozhat, ám a játék hevében ezek szinte észrevehetetlenek, sőt inkább hozzájárulnak a játék életszerűségéhez, izgalmához.

Bírók?

Igen. A játék során bírók és játékvezetők felügyelik a biztonsági előírások betartását, illetve biztosítják a játék feltételeit.

Kik játszhatják?

A paintball olyan sport, ahol a nők egyenlők a férfiakkal és nem számít, hogy ki idős és ki fiatal. A testméretek és az erő sem olyan fontosak, mint a tervezés, a csapatszellem, az intelligencia és a határozottság. Itt a gyors gondolkodás és a döntésképesség teszi az embert jó játékossá.

A paintball fejleszti a jellemet!

A paintball-ban minden döntés és minden mozdulat számít. A játékosok szembesülnek a stratégia és a csapatmunka fontosságával, miközben megnő az önbecsülésük és határozott döntésekre képes vezetőkké válnak. A paintball segítségével lerázhatjuk a mindennapi kötöttségeket és újra megérint minket a kaland és a játék szele. Amikor elkezdődik a játék, mindenkinek felszökik az adrenalinszintje és minden játékos csak egy dologra tud gondolni: a győzelem édes ízére!

Jótanácsok

Mit szúrhatok el a játék alatt?
Leveszem a védőmaszkomat a játékterületen.
Használt, földről felvett golyót rakok a fegyverembe.
Túlságosan előreszaladok amikor a csapatom rohamoz.
Csapattársaimra tüzelek.
Elbámészkodom játék közben.
Tűzvonalban sétálok, miután kiestem a játékból.
Megfutamodok és cserbenhagyom a társaimat.
Fél tárnál kevesebb lőszerrel kezdek új játékot.
Kifogy a széndioxid a palackomból (kb. 400 lövére elegendő).

Hogy csináljam jól?

Minden játék előtt ellenőrzöm a lőszeremet.
400 lövés után palackcserét kérek.
Megbeszélem a játéktaktikát a csapatommal.
Kiállok ha érvényes találat ért. Csalással a magam szórakozását is elrontom.
Nem félek támadni és élvezni a játékot.
Földre esett, vagy földön talált lőszert nem teszek a fegyverbe.
Segítek társaimnak.
Nem szólok bele a játék menetébe miután kiálltam.
Rétegesen és lazán öltözködöm. Olyan ruhát veszek fel amiért nem kár.
Stabil, lehetőleg magasszárú cipőben játszom.
Lehetőleg sapkát, sálat és kesztyűt is viselek.
Elég ételt és italt csomagolok magamnak.

Mi a legrosszabb ami történhet?

Ott találnak el.
Nyakon találnak.
A kézfejemen ér találat.
Eltalálják a fegyveremet.
Saját társaim találnak el. (Hát még ha nem véletlen volt!)
Elesek futás közben.
Széttörik egy golyó a festéktartályban, vagy a fegyver csövében.

Egyéb szabályok:
A két (vagy több) csapatot, az általunk adott teljes testet fedő overálok eltérő színe, vagy a karszalagok színe különbözteti meg.
Érvényes találat: 20 forintos nagyságú egybefüggő festékfolt az érvényes találati felületen (csapattárs által leadott lövés esetén is).
Érvényes találati felület: a felsőtest és a fej első, és hátsó része. A találatot kapott játékos jól láthatóan a feje fölé emeli a fegyverét, és elhagyja a pályát. Aki így sétál, arra nem szabad lőni. Tilos ezt a módszert használni ellenfél, vagy annak zászlójának megközelítésére (például zászlószerzésnél). Lehetőség szerint ne lőjünk közelebbről, mint 5-7 méter, mert az (pl. ujj találat esetén) sérülést okozhat. Ezen a távolságon belül rá kell kiáltani a másikra, hogy hagyja el a pályát (angolul: GOTCHA). Ha nem hallja, vagy nem hajlandó rá, akkor…

A játékvezetők, segítők
Ők ügyelnek a küzdelem tisztaságára, a szabályok betartatására. A játék gördülékenysége érdekében fontos szavuk tiszteletben tartása, elfogadása.
Feladataik közé tartozik a meghibásodott fegyverek azonnali cseréje, javítása, tisztítása, illetve a festékgolyók pótlása is.
Kronográf használata:
A marker erőssége nem lépheti túl a 290 FPS-t, minden fegyver be van mérve, ha játék közben valaki állít a fegyverek erősségén „önhatalmúlag” azonnali kizárást eredményez.
A bírók/játékszervezők alkalomszerűen is bemérhetik a markered, ha nem felel meg az előírásnak, az automatikus kizárást von maga után!
A szabálytalanságok
A kijelölt pálya határának átlépése fedezékkeresés céljából szabálytalanak minősül. (Nem tartozik ebbe a körbe a találatot kapott játékos pályaelhagyása.)
Tilos a fedezékek elmozdítása.
Szabálytalan a kapott találatot letörölni vagy elrejteni és játékban maradni.
Játéktípusok:
Utólsó emberig (Last men standing)
A két vagy több csapat közül az nyer, amelyik csapat tagja, vagy tagjai “életben maradnak” a pályán. A csapatok a bázisokról indulnak a megadott jelre. A játéknak értelem szerűen akkor van vége, ha elfogyott az ellenfél, vagy ha lejárt a játékidő. A második esetben az “életben maradt” játékosok száma a döntő.

Zászlószerzés (Capture the flag)
A csapatok bázisát zászló jelöli. Ezt a zászlót kell megvédeni, illetve az ellenfél bázisán lévő zászlót megszerezni. Ebben a játékban az életben maradt játékosok száma nem szempont, a zászló megszerzése jelenti a játék végét. Két módon lehet játszani: az egyik esetben csak érinteni kell a zászlót, a másik esetben az ellenfél zászlaját el kell vinni a saját bázisra. Ha a zászlót megszerző játékos a saját bázis felé tartva találatot kap, a zászlót el kell dobnia; így a zászló visszaszerezhető. A zászlót átadni “még élő” játékosok között szabad. A zászlót könnyen elérhető, és jól látható helyre kell tenni, a játék ideje alatt áttenni nem szabad.

Túszmentés (Save the hostage)
Az ellenfél bázisán lévő túszt (saját csapattárs) kell kiszabadítani és elvinni a saját bázisra úgy, hogy ne kapjon találatot. Az “életben maradt” játékosok száma nem szempont, a túsz saját bázisra érkezése jelenti a játék végét. Ha ez adott időn belül nem sikerül, vagy nem marad senki a túsz csapatából, úgy a túszejtők nyertek. “Halott” csapattárs a túszt a testével nem fedezheti, azonnal köteles elhagyni a pályát.

Ez a weboldal sütiket használ. Az Uniós törvények értelmében kérem, engedélyezze a sütik használatát, vagy zárja be az oldalt. További információ További Információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezár